ايميل مارکتينگ چيست؟

بازدیدها: 8

هشت استراتژی مهم در ایمیل مارکتینگ

استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ بخشی از استراتژی کلان شما برای بازاریابی دیجیتال است. ضمناً استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا محصولات و خدمات خود را از کانال ارتباطی ایمیل ، به فروش برسانید و نرخ بازگشت سرمایه خود را به حداکثر حالت ممکن ارتقا دهید.

برای اینکه به این مهم دست یابید ، چندین
استراتژی را که در سال جاری می‌تواند به شما کمک کند را برایتان تعریف می‌کيم 

1.ایمیل‌های ارسالی را برای مشتریانتان شخصی سازی کنید ولی دیگر از نام گیرنده استفاده نکنید

2.مطمئن باشید ارسال ایمیل زمان خاصی ندارد.

3.طولانی یا کوتاه بودن عنوان ایمیل

4.بهترین محتوا ، محتوای رایگان است

5.موبایل ، موبایل ، موبایل 

6. بیش از دو سوم لیست شما غیرفعال هستند، فعالشان کنید

7. لیست مخاطب نخرید، جمع کنید

8. از محتوای تعاملی استفاده کنید

 متاسفانه اکثر مديران ديجيتال مارکتينگ و کارشناسان مارکتينگ تصور می کنند که شخصی سازی ایمیل یعنی استفاده از نام مخاطب ولی متاسفانه همیشه افرادی پیدا می‌شوند که از بهترین امکانات ، بدترین استفاده را می‌کنند. در این میان اسپمرها و کلاه‌برداران فضای مجازی به قدری از این مدل استفاده کرده اند که متاسفانه نه تنها جذابیت خود را برای گیرنده‌ها از دست داده بلکه زمانی که نام خود را در تیتر ، یا ابتدای نوشته در بدنه اصلی ایمیل می‌بینند ، ممکن است برای اولین بار به آن اعتماد نکنند.

عنصری که باعث می گردد ایمیل مارکتینگ بسیار موثر باشد ، عنصر ارتباط است. ولی باید به این موضوع فکر کنید که آیا در اولین مرتبه گیرنده ایمیل به شما اعتماد می‌کند ؟ اصلاً در اولین برخورد آیا گیرنده شما را می‌‍شناسد یا می‌داند که در چه خصوصی می‌خواهید با او در ارتباط باشید؟

وقتی که شما با ذکر نام گیرنده می‌خواهید به زور با او صمیمی شوید ، مطمئن باشید که دیگر این موضوع موثر نخواهد بود ، چه بسا باعث شود مخاطب از اینکه شما اطلاعاتی از وی دارید کمی آزرده و ناراحت و نگران شود که این موضوع بر تجربه وی تاثیر بزرگی خواهد گذاشت.

.

زمانبندي

اینکه ارسال ایمیل زمان خاصی ندارد لزوماً بدان معنا نیست که شما محق هستید در هر بازه زمانی و به تعداد نا‌معلوم برای مخاطبان ایمیل ارسال کنید.

مطمئن باشید که هیچ ساعتی از شبانه روز به ساعت دیگری اولویت ندارد و خودتان را در فشار قرار ندهید که راس ساعت خاصی برای مخاطب ایمیل ارسال کنید.

در واقع منظور از این تیتر این است که ارسال ایمیل زمان خاصی ندارد. معمولاً افراد به ایمیل به چشم یک موضوع جدی تجاری نگاه می‌کنند و در صورتی که تیتر ایمیل شما شبیه تیترهایی که اسپمر ها از آن استفاده می کنند نباشد ، احتمال زیاد آن را باز خواهد کرد و مطالعه خواهند نمود.

تنها نکته همان است که در بخش قبلی نوشتم ، از مخاطب بخواهید بازه های زمانی و تعداد ایمیل دریافتی را مشخص کند و در این بازه برایش به تعداد دلخواهش ایمیل ارسال کنید.


تقریباً نیمی از مخاطبین شما ، ایمیل های خود را با موبایل چک می کنند. این انتخاب شماست که دلتان می خواهد یک تصویر نه چندان دلچسب و ناخوانا برای مخاطبتان درست کنید که فرار کند یا اینکه به این موضوع توجه کنید و نرخ کلیک خود را تا دو برابر افزایش دهید.

برای اینکه ایمیل های خود را برای موبایل تنظیم کنید این پیشنهادات را از دست ندهید:

  • ایمیل های خود را به صورت تک ستونی تهیه کنید ، بدین ترتیب در موبایل بهتر دیده خواهد شد.
  • به سایز نوشته های خود توجه کنید و از فونتی استفاده کنید که در موبایل به خوبی دیده شود.
  • دقت کنید که بخشی از گیرنده ها از آیفون استفاده می کنند پس دکمه های خود را حداقل ۴۴ پیکسل در ۴۴ پیکسل در نظر بگیرید.

ر اساس تحقیقی در یکی از پلتفرم های ارسال ایمیل ، میانگین غیر فعال بودن اعضای لیست ایمیل مارکتینگ شما، حدود ۶۳% است. این یعنی حدود دو سوم و به نظر من عدد بزرگی است.

را به این منظور کافیست به موارد ذیل توجه کنید :

  • گیرنده ها از ایمیل های پیگیری یا یادآوری خوششان نمی آید. در واقع این مدل از ایمیل ها به آنها یادآوری می کند که تنبل هستند و این اصلاً تجربه خوبی ایجاد نمی کند. ایمیل هایی با تیتر : “۳۰ روز است که به ما سر نزده اید” می تواند به شدت تخریب تجربه مخاطب را در پی داشته باشد.
  • وقتی افرادی در لیست تان دارید که ایمیل ها را باز نمیکنند بهتر است برایشان پیشنهادات هیجان انگیز ارسال کنید. بدین ترتیب احتمال باز شدن ایمیل و افزایش نرخ مرتبط با آن به شدت انتظار می رود.
  • وقتی افرادی در لیست ایمیل خود دارید که ایمیل های شما را باز نمی کنند به این فکر کنید که شاید تیتر ایمیل های قبلی به اندازه کافی انگیزشی نبود ، به این فکر کنید که شاید این بخش از خدمات شما برایش مورد توجه نبوده است. لذا مدام پیشنهادات خود را تغییر دهید.

.

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ چیست؟

هان ای دیجیتال مارکتر ها ، همانا بدانید و آگاه باشید که ایمیل مارکتینگ تنها ارسال خبرنامه نیست !!!

از ایمیل در زمانی که خدماتی را فروخته‌اید نیز می توان استفاده کرد. اتفاقاً در این بخش بیشترین تاثیر مثبت را بر مخاطب می توانید داشته باشید.

کافیست پس از اینکه یک کاربر در وب سایت شما ثبت نام کرد تا از خدمات یا محصولات شما استفاده نماید ، آدرس ایمیل وی را دریافت کنید. حال زمانی که خدماتی را بفروش برسانید می توانید با استفاده از این ابزار با وی در تماس باشید تا احساس کند که شما در کنارش هستید و قدم به قدم کمکش خواهید کرد.

انواع محتوای ایمیلی در اتوماسیون ایمیل مارکتینگ

انواع ایمیل هایی که می توانید در این سرفصل برای مخاطبتان ارسال کنید بشرح ذیل می باشد:

  • زمانی که شخصی در سایت شما ثبت نام می کند می توانید بحث اعتبار سنجی و ارسال کد اکتیویشن را از طریق ایمیل انجام دهید.
  • زمانی که کاربر در سایت شما ثبت نام خود را تکمیل کرد می توانید برای وی پیام خوش آمد گویی ارسال کنید.
  • می توانید برای کاربری که مراحل خرید خود را نیمه کاره رها کرده ایمیل کمک ارسال کنید.
  • بعد از مدتی که از خرید می گذرد می توانید برای وی پیشنهادات تکمیلی ارسال کنید.

در زمانی که این مدل از ارسال ایمیل را پیاده سازی می کنید به یک موضوع بسیار مهم توجه کنید. در اکثر موارد ما آدمها به ماشین یا اعتماد نمی کنید یا از ارتباط ماشینی خوشمان نمی آید و آن را فاقد هوش واقعی می دانیم. پس مهم است که ارسال کننده ایمیل برای کمک از طرف شخصی در دپارتمان مرتبط در شرکت شما ارسال گردد.

در واقع ایمیل هایی که با امضاهایی مثل ” تیم بازاریابی” ، “تیم پشتیبانی” و امثالهم است به نظر خیلی عام است. لذا بهتر است اینجا طوری برخورد کنید که انگار شخصی در سیستم شما پیگیر است. این ارسال کننده ها تاثیر مثبت فراوانی دارند : “سامان فائق از تیم بازاریابی” ، “سامان فائق از تیم پشتیبانی” و به نظرم اگر عکس خودتان را در محل امضا نمایش دهید می تواند تجربه ای شبیه به تجربه چشم در چشم و زنده را ایجاد نماید

.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *